СЦЕНАРИЙ ЗА ПРОЛЕТЕН КОНЦЕРТ
1.
Ученик:
Мина зимата студена, Слънчо весел се задава
дойде Марта пременена, и
на Марта обещава
дружно хванати в ръчички топли вечери в полята
ний посрещаме я всички. и цветенца за децата.
2. Учител: Какво е месец март?
Най-капризният и най-непостоянен месец на годината. Но той ни носи толкова
много празници: кичим с мартенички ръцете си
с пожеланието да сме живи и здрави и с надежда, че магията на вплетените
бяло и червено ще ни предпазят от злини; с трепет подаряваме на мама саморъчно
изработения подарък, често не особено красив, но с голяма стойност за нея. И
най-вече – идването на пролетта. Защото тя ни кара заедно със зимните дрехи да
свалим от раменете си тежестта на ежедневието и да се вгледаме в багрите и звуците
около нас… Синият лазур на небето ни мами навън и неусетно у нас се ражда
предчувствие за нещо ново, неочаквано и неизживяно.
Нека се
насладим на този миг с нашите деца.
3.
„Зимата, Пролетта и детето” – читанка ІІ клас
/Участват 3
деца: едното е Пролетта, другото е Зимата, и Детето/
4. Песен: „Март”, Веса Берова
/Забележка:
Песните са от учебника по музика за ІІ клас на Галунка Калоферова/
5. Баба Марта – драматизация /приложена по-долу/
6.Птиченца
– презморчета /като диалог, разговарят по
телефона дете и птиче/
Дете: - Ало! Ало! Бързайте, Славей: Още утре
тръгваме
птиченца
– презморчета! всички за родината!
Всичко
е разцъфнало Поздрави от щъркела,
из
градини, дворчета! коса и авлигата!
Рой
мушици палави Идем, идем весели
бликат
из тревицата… ний при дечурлигата!
Ало! Ало! Тръгвайте,
чакат ви дечицата!
7. Деца и щъркел /участват отново две деца; „Щъркелът” има клюн, поставен върху козирката
на шапак/
Дете: Щърко шарен, щърко мил, Дете: А защо се, щърко драг,
я
кажи ми где си бил? ти
при нас завръщаш пак?
Щъркел: Мили, хубави деца Щъркел:
Връщам се, дечица днес,
с
чудно румени лица, с хубава, приятна вест –
да
ви кажа где съм бил - скоро
с песни и цветя
бях
на гости чак при Нил! ще
пристигне пролетта!
8.
Песен: „Гост от юг” – Музика за втори клас на Калоферова
9.”Пролетен
венец” – драматизация /приложена е
по-долу/
10.
Песен: „Пролет” – Музика за втори клас
11.
Драматизация: „Три сестрички” /приложена
по-долу/
12.Пролет
Подир дотегналата зима Повяха
топли ветровете,
пристигна пролетта любима. засмяно слънцето засвети,
Пристигна млада, пременена от всеки храст и клон, и стряха
с пола ливадено зелена, крилатите певци запяха,
с прозирна блуза от коприна развикаха се вън децата,
като разцъфнала градина заруменели от играта
с въздушна шапка на глава - и бръмна първата пчела:
небесна чиста синева. „Добре
дошла! Добре дошла!”
13.
Танц: Игра /”Тази игра зная от мама…”
/песента и танцът също са от учебника за ІІ клас на
Калоферова/
ПРОЛЕТЕН ВЕНЕЦ
Драматизация
Участници:
Разказвач, Кокиче, Минзухар, Теменужка, Момина сълза, Маргаритка, Мак,
Метличина /всяко дете държи в ръка
съответното цвете, може да е нарисувано на картон, да е като коронка на главата…/
Разказвач:
Един ден полските цветя решили да изплетат венец на красавицата Пролет.
Поканили гости от близки и далечни страни. Тозчас изскочил Слънчо и усмихнат
разпилял лъчите си по полянката.
Кокиче:
Моята завивка е снегът. Често подавам главата си навън, за да видя иде ли
пролетта. И снегът ми се сърди: смята, че съм неблагодарно. Той не знае, че
идната година пак ще се мушна на топличко под бялото му одеяло.
Минзухар:
Аз съм приятел на всички овчари. Те най-рано изкарват своите овчици и ми се
радват – защото в мене виждат пламъче от слънцето.
Теменужка:
Аз приличам на пеперудките, но не мога да летя. Толкова съм радостна, че дойде
пролетта. Минзухарко-братко, нека се хвана за тебе!
Момина
сълза: Аз живея в горите. Те ме пазят и обичат, защото съм нежна, скромна и
приятелка на чистотата. О, как искам да се вплета във вашия венец!
Незабравка:
Ох, закъснях! Оглеждах в моите огледала – малките поточета. Те обещаха никога
да не ме забравят.
Маргаритка:
/носи чадърче/ Не ме е страх от дъжда,
нито от слънцето! Спя на мек килим от зелени тревички. Живея щастливо и пея,
защото много момиченца носят моето име. Без мен няма да стане хубав венец.
Мак:
Мене ме обичат всички деца, защото им червя бузките. Аз крася поляните с моите
знаменца. Като подухне вятър и ги разлюлее, те трептят като пламъчета.
Метличина:
О, аз съм закъсняла! Но не можах да дойда по-рано, защото слушах думите на
житните класове. Те ми разказваха приказка за хляба. Там сред тях е моят дом.
Разказвач:
Цветята се хванали за ръце, завъртели весел танц и запели песен за топлото
слънце, за синьото небе, за делените гори и за мирните трудолюбиви хора.
ТРИТЕ ПЕПЕРУДКИ
Драматизация
Участват:
Слънце, три пеперуди, бял крин, жълто лале, червен божур; деца с облаци в ръце
Трите
пеперудки са клекнали, спят. Чува се музика /”Пробуждане”от Григ/. Слънцето се
показва. Пеперудките се събуждат и започват да поправят дрешките си.
Бяла пеперудка: Вижте, вижте, слънцето е изгряло!
Жълта пеперудка: Да, колко е ярко! Вече е топло! Вчера
видях нашите приятелки пчеличките. Те вече са излезли и търсят нектар по
цветята.
Червена пеперудка: Сетих се! Днес е първият ден на
пролетта! Да отидем на разходка! Да покажем новите си премени!
/трите
сестрички тръгват с танцова стъпка под звуците на валс………………………
Изведнъж
слънцето се скрива зад един облак. Чува се как започва да вали.
Бяла пеперудка: Сестрички, вижте! Облак затули
слънцето!
Жълта пеперудка: Дали ще излезе буря! Ние сме толкова
далеч от дома си!
Червена пеперудка: Да потърсим подслон! Дъждът се
засилва! Ето една къщичка!
Бяла пеперудка: Това е домът на белия крин. Хей,
братко, пусни ни в своята бяла къщичка!
Бял крин: Ще пусна само теб, защото си бяла като мене!
Бяла пеперудка: Тогава ще си вървим! Щом няма място за
трите ни, по-добре да останем на дъжда!
/ трите
тръгват по-нататък; спират пред дома на лалето/
Жълта пеперудка: Дай ни подслон, хубаво жълто лале!
Пусни ни под стряхата си, докато престане дъждът!
Жълто лале: Мога да дам подслон само на жълтата
пеперудка. Повече място нямам!
Жълта пеперудка: Или за всички, или за никого!
/пеперудките
отново тръгват; спират пред божура/
Червена пеперудка: Пусни ни докато мине бурята,
братко! Виж как се измокриха крилцата ни!
Червен божур: Имам място само за теб, защото си
червена като мен! Аз харесвам само червения цвят!
Червена пеперудка: Сбогом тогава! Не мога да оставя
сестрите си в дъжда!
/ трите
тръгват отново; слънцето наднича зад облака/
Слънце: Какви красиви и добри пеперудки! Как се обичат
и подкрепят взаимно! Отмести се, облако, нека изсуша крилцата им. Такава обич
трябва да бъде възнаградена.
Пеперудките:/заедно/
Я, слънцето пак се показа! Честита пролет !Радвайте се всички!
БАБА МАРТА
/ драматизация/
Участват Баба Марта, Малък Сечко и 4-ма
разказвачи
І разказвач:
Кой ще стигне първи при децата?
Тича Малък Сечко.
Крета Баба Марта…
Малък Сечко Февруари
Баба Марта изпревари.
В лед и студ скова земята,
тътри тръни по полята.
Вежди от ледунки смръщи
и децата прати вкъщи.
Сняг и студ открай докрай.
Спят на топло всички мечки.
Стойте вкъщи, пийте чай
край разпалените печки.
ІІ разказвач: Баба Марта се разлюти.
Грабна тя чепата сопа.
Февруари ще натупа,
нека само го докопа!
Сън не мигна Баба Марта.
Сън не мигна,
но го стигна.
И започна тя веднага
Малък Сечко да налага.
Баба Марта:-Що
децата са ти сторили,
та по къщите затвори
ги?
ІІІ разказвач:Удря, не прощава Марта.
Той цървулите си стяга:
Малък Сечко:„Ох,
ще ме пребие старата!
Трябва бързо да се бяга…”
-Марто, скъпо ще ти струва!
ІІІ./продължение/
Ала Баба Марта бие,
бие и не се шегува,
бие и не си поплюва..
Мисли тъжно Февруари:
Малък Сечко:„Всеки
месец трийсет дни е,
ала гледай проклетия!
На – животът ми на косъм.
Сторих двадесет и осем
дни, но стига вече.
Бягай, братко, надалече!”
ІV. Разказвач:Крачолите си запретнал,
гащи и цървули стегнал,
бяга, бяга Февруари…
И когато го прогони,
спря се Марта уморена,
гледа пролетните клони
и тревицата зелена.
Към децата се обръща:
Баба Марта:-Хайде,
да ви няма вкъщи!
Затова ли съм дошла?
Скоро вънка на игра!
Вятър свири на тръба:
- Време е за веселба!
Няма коментари:
Публикуване на коментар